Saturday, 20 September 2014

Nasi Sayur Pasar Rame

Hai, teman-teman Medan!
Hari ini aku mau share soal makanan enak dan murah lagi. Biasanya makanan ini aku santap bersama keluarga di hari Minggu pagi. 

Nasi Sayur

Nomnom, istilah untuk makanan enak dari bahasa korea, cocok banget untuk makanan ini.
Nasi ini rasanya gurih, dan berhubung ini adalah nasi sayur ya ada berbagai jenis sayuran di dalamnya. Bahan-bahannya itu sbb :
1. Nasi (udah pasti ada)
2. Daun ubi
3. Nangka
4. Tahu
5. Kacang panjang
6. Sambal tempe
7. Wortel
8. Jagung muda
9. Labu siam
10. Kacang polong
11. Sambal kentang
12. Lauk, lauknya ada beberapa, yaitu : ayam, telur dan ikan.

Mungkin setelah kalian lihat bahan-bahannya, kalian gak tahu apa bedanya sama Nasi Padang kali ya. Perbedaannya itu di saosnya. Nasi padang itu saosnya biasanya pedas, kalau nasi sayur itu gak pedes, tp manis-manis gitu deh!

Nasi sayur ini dijual di Pasar Rame, Medan. Pasar yang dekat Thamrin Mall itu loh. Kalian harus coba deh makanannya. Selain nasi sayur, juga ada dijual nasi ayam dan nasi lemak. Tapi yang paling aku suka itu ya nasi sayur. Aku gatau lokasi pastinya di dalam pasar itu, tp yang pastinya kalau masuk dari Jalan Asia, masuk jalan lurus aja habis itu kalau ketemu yang jual makanan nasi sayur di sebelah kiri itu ya pertama. Ai yang jual tuh udah tua, sekitar 50an tahun gitu de! 

Makanan enak, harga murah. 
Perut kenyang, hati senang.
Selamat menikmati hidup dengan makanan-makanan enak di sekitarmu.
God bless you! Happy tummy, everybody! 




Saturday, 13 September 2014

Nasi Padang (Huana Pui)

Hello! Do you miss me?
It has been a long time since the last time I wrote on this blog.
Today, I wanna share a delicious traditional food original from Indonesia. 

 

It is 'NASI PADANG'

Nasi means rice, and Padang is an area or a capital city of West Sumatra province. So, Nasi Padang is a rice that come from Padang.

Nasi Padang is famous because its spicy taste that really show off Indonesian traditional food. Nasi Padang usually served with cassava leaves, jackfruit, beans, eggs or meat. 

Mostly, there are 2 kinds of eggs that served with Nasi Padang, such as round eggs (in the picture) and omelet. There are also many kinds of meat, those are written below.
1. Chicken
    - Rendang chicken
    - Grilled chicken
    - Fried chicken
    - Curry chicken
2. Beef
    - Rendang beef
3. Fish
    - Fried fish
    - Grilled fish
    - Fish with chili (in the picture)

Usually, Nasi Padang is eaten with hand. People said it will be more delicious. However, it still delicious if you eat with cutlery (spoon and fork).

For most Indonesian, Nasi Padang has its important role in life. Example like me, if I went abroad for holiday for 2 weeks or more, I will miss this food so much, and usually after arrived back at Indonesia, I will directly find a food stall to eat this tasty and spicy food.

If you come to Indonesia, you should try this food. It is easy to find Nasi Padang in Indonesia, almost every area sell this food. 

Okay, I think that's all I want to share tonight. 
Hope you have a happy tummy.
See you when I write again. Good Bye.
God Bless.